LAF LAB – Κέντρο Ειδικών Θεραπειών – Γράφει ο Δ.Γκερδιδάνης
Μια νέα σχολική χρονιά, εν μέσω μιας νέας κανονικότητας. Η πρώτη μέρα του σχολείου πάντα ξυπνούσε έντονα συναισθήματα. Ποια είναι τα συναισθήματα και τα άγχη των παιδιών για την επιστροφή τους στην τάξη; Και ποια των γονέων; Τα παιδιά προσαρμόζουν τις αντιδράσεις και τα συναισθήματα τους σύμφωνα με αυτά των ενηλίκων. Για αυτό είναι σημαντικό οι γονείς να διατηρούν την αισιοδοξία και το χαμόγελό τους. Μια νέα σχολική χρονιά, εν μέσω μιας νέας κανονικότητας. Η πρώτη μέρα του σχολείου πάντα ξυπνούσε έντονα συναισθήματα. Ποια είναι τα συναισθήματα και τα άγχη των παιδιών για την επιστροφή τους στην τάξη; Και ποια των γονέων; Τα παιδιά προσαρμόζουν τις αντιδράσεις και τα συναισθήματα τους σύμφωνα με αυτά των ενηλίκων. Για αυτό είναι σημαντικό οι γονείς να διατηρούν την αισιοδοξία και το χαμόγελό τους.
Το σχολείο της εποχής του κορονοϊού σίγουρα θα είναι διαφορετικό από ό,τι έχουμε συνηθίσει. Όμως, η νέα αυτή κατάσταση μπορεί να γίνει αφορμή για την ανάπτυξη της φαντασίας των παιδιών. Τα παιδιά είναι ειδικοί στη δημιουργία καινούργιων παιχνιδιών. Ας τους δώσουμε την ευκαιρία, με αυτή τους την ικανότητα, να αναπτύξουν νέους τρόπους επαφής και να μας εκπλήξουν. Μέσα από το παιχνίδι, καλούμαστε γονείς και ειδικοί να βοηθήσουμε τα παιδιά να εκφράσουν τις σκέψεις και τις ανησυχίες τους για τη νέα σχολική χρονιά.
Για την αποτελεσματικότερη γλωσσική αλλά και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, μπορούν οι γονείς να ασχοληθούν με τις εξής δραστηριότητες σε συνεργασία με τα παιδιά τους:
•Διαβάστε παραμύθια μαζί με τα παιδιά. Μπορείτε να αξιοποιήσετε αρχικά το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο του βιβλίου. Διατυπώστε απορίες σχετικά με το περιεχόμενο του βιβλίου με αφορμή την εικονογράφηση του εξωφύλλου και τον τίτλο. Όσο διαβάζετε το βιβλίο, δείχνετε τις εικόνες, υποδεικνύετε το κείμενο με το δάχτυλό σας, σταματάτε σε σημεία δράσης και συζητάτε για την πιθανή εξέλιξη της πλοκής.
•Παροτρύνετε τα παιδιά να διηγηθούν το παραμύθι που διάβασαν σε κάποιον άλλον, σε ένα αδερφάκι, σε έναν συγγενή ή σας εσας τους ίδιους
•Πηγαίνετε μαζί για ψώνια. Ζητήστε από τα παιδιά σας να παρατηρούν τις ταμπέλες, τις εικόνες και τις τιμές από τα προϊόντα. Παροτρύνετέ τα να αποφασίσουν ποιο αντικείμενο αξίζει να αγοραστεί λέγοντάς τους την χρησιμότητα του καθενός.
•Κάντε έναν περίπατο και διαβάστε μαζί πινακίδες. Αναζητήστε από τα παιδιά σας να σας διηγηθούν μια ιστορία που σκέφονται παρατηρώντας στοιχεία από την βόλτα σας.
•Γράψτε μαζί τις προσκλήσεις τους για τις γιορτές τους. Συζητήστε ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία στην πρόσκληση και ζωγραφίστε μαζί την κεντρική εικόνα – σχέδιο
Ας εγκαθιδρύσουμε ένα υποστηρικτικό και ζεστό περιβάλλον, όπου το παιδί θα νιώσει ασφαλές και θα αναπτυχθεί.