Εντέλει ο Σπύρος Μπιμπίλας απεδείχθη κυριολεκτικά μάγκας…

Του Παναγιώτη Μήλα

Με τον τίτλο «Σπύρος Μπιμπίλας. Ένας σημερινός… Αρτέμης Μάτσας» είχα γράψει στις 4 Δεκεμβρίου του 2018 εδώ στο Catisart το παρακάτω κείμενο:

«Κάποτε, αν και υπήρχε, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, τη φροντίδα για τους αναξιοπαθούντες και κυρίως ηλικιωμένους συναδέλφους του, την είχε κυρίως ένας άνθρωπος: Ο Αρτέμης Μάτσας. Έτρεχε σε όλα τα νοσοκομεία, σε όλους τους γιατρούς, σε όλους τους Οίκους Ευγηρίας με στόχο να εξασφαλίσει το καλύτερο δυνατόν. Τα χρόνια πέρασαν, ήρθε το «Σπίτι του Ηθοποιού» με την Άννα Φόνσου, ήρθε όμως και ο Σπύρος Μπιμπίλας με το Ταμείο Αλληλοβοηθείας του ΣΕΗ. Αυτές τις μέρες θα τον δείτε έξω από θέατρα να πουλάει (!) το ημερολόγιο του Ταμείου, προκειμένου να συγκεντρώσει τα άκρως απαραίτητα για όσους έχουν ανάγκη… Σπύρο, εύγε»…

Να θυμίσω εδώ ότι ο Αρτέμης Μάτσας – την εποχή που ασφαλώς υπήρχε το ΣΕΗ – ήταν μόνος και ο μόνος ο οποίος νοιαζόταν για τους ηλικιωμένους, ασθενείς και γενικά μοναχικούς ηθοποιούς. Όταν εργαζόμουν στο «Έθνος» γνώρισα τον Μάτσα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’80. Κάθε εβδομάδα έγραφε μια στήλη με θεατρικά παρασκήνια στην εφημερίδα του Αλέκου Φιλιππόπουλου. Όπως μου έλεγε τότε, όλα όσα έκανε για τους ανήμπορους συναδέλφους του τα έκανε πολύ διακριτικά επειδή οι περισσότεροι τον θεωρούσαν «γραφικό» για αυτή τη δράση του. Μάλιστα τον θεωρούσαν τόσο «γραφικό» που όταν χρειάστηκε εκείνος τη βοήθειά τους είχε μείνει ξεχασμένος και ολομόναχος μόνο με τη φροντίδα του αδελφού του Νέστορα. Αυτό ήταν και το παράπονο του Νέστορα Μάτσα όπως το είχε εκφράσει σε μια συνάντησή μας και με τον συνάδελφο μου Στέλιο Αρτεμάκη στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική», που εργαζόμουν τότε.

Ακολούθησε η σκληρή προσπάθεια της Άννας Φόνσου για να πραγματοποιήσει το επίσης τρελό της όνειρο για «Το Σπίτι του Ηθοποιού» (από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ‘90).
Εκεί κοντά, συγκεκριμένα πριν από 22 χρόνια και ο Σπύρος Μπιμπίλας ξεκίνησε τη δράση του στο Ταμείο Αλληλοβοηθείας του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΤΑΣΕΗ).
Άλλος «γραφικός» ο Σπύρος που προσπάθησε να μάθει στους συναδέλφους του τη λέξη Αλληλοβοήθεια… η οποία ήταν μια άγνωστη λέξη.
Αυτό που γράφω δεν είναι κάποιες σκέψεις μου. Είναι γεγονότα που τα βιώσαμε. Δεν χωρούν διάψευση, ούτε καν αμφισβήτηση…
Ακόμα και μέσα στην καρδιά της κρίσης στη δεκαετία του ’10 ο Σπύρος Μπιμπίλας μετά δυσκολίας έβρισκε συμπαραστάτες. Λίγοι πιστοί φίλοι τον βοηθούσαν και οι ίδιοι τον βοηθούν και σήμερα.
Ο Σπύρος είχε γίνει στενός συγγενής εκείνων των συναδέλφων του που δεν είχαν πού να πουν τον πόνο τους. Ο Σπύρος ήταν ο πρώτος που μάθαινε για το φευγιό τους, ο Σπύρος ήταν αυτός που τους αποχαιρετούσε.
Φυσικά, τον κατηγορούσαν επειδή πήγαινε σε όλους τους αποχαιρετισμούς.
Και επίσης – φυσικά – πάλι την κατηγορούσαν αν δεν πήγαινε σε κάποιον…
Δεν μπορούσες να τους βρεις πουθενά ευχαριστημένους.
Οπότε ήταν μοναδική ευκαιρία να του επιτεθούν από τη σιγουριά του πληκτρολογίου οι κάθε λογής «φίλοι» του πριν από λίγες μέρες μετά την ατυχή ανάρτησή του στο Facebook περί θανάτου του «βασιλιά» του κλαρίνου Γιώργου Μάγκα.
Ο Σπύρος ομολόγησε το λάθος, επικοινώνησε με τον γνωστό μουσικό, του ζήτησε συγγνώμη και δεν ξέπεσε στη συνήθη τακτική να αποδώσει σε παρερμηνεία όλα όσα είχε γράψει.

Εντέλει ο Σπύρος Μπιμπίλας απεδείχθη κυριολεκτικά μάγκας…

Αντιθέτως δεν ακούστηκε καμία συγγνώμη από τους επαγγελματίες οι οποίοι αναπαρήγαγαν με κλειστά τα μάτια την fake πληροφορία.

Για τον λόγο αυτό έφθασε στο σημείο η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) να εκδώσει την παρακάτω ανακοίνωση – υπενθύμιση την Παρασκευή 19 Αυγούστου 2022.

 

«Ο έλεγχος της είδησης απαραίτητη προϋπόθεση για την έγκυρη πληροφόρηση.

 

Η χθεσινή “είδηση”, ότι απεβίωσε γνωστός καλλιτέχνης, έθιξε για άλλη μια φορά το θέμα της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων. Και σε αυτήν την περίπτωση, δυστυχώς, υπήρξε κατάφωρη παραβίαση της δεοντολογίας, καθώς απουσίαζε κάθε έλεγχος της πηγής της πληροφορίας και η διασταύρωση της είδησης.
Είναι λυπηρό, ότι την πρακτική της αναπαραγωγής χωρίς έλεγχο ακολούθησαν επαγγελματίες δημοσιογράφοι και αξιόπιστα Μέσα. Η έγκυρη πληροφόρηση πλήττεται από ανάλογες πρακτικές. Η διασταύρωση της είδησης είναι ο βασικός κανόνας της σοβαρής δημοσιογραφίας και κανένας συνάδελφος, που σέβεται το επάγγελμά του, δεν πρέπει να τον παραβιάζει. Η αναπαραγωγή δημοσιεύσεων ιδιωτών χωρίς έλεγχο ευτελίζει την ποιότητα της ενημέρωσης».

 

Και μόνο αυτή η ανακοίνωση αρκεί για να μάθουμε «τις πταίει»…

 

 

catisart.gr