«Στον δολοφόνο μας ανοίγουμε την πόρτα». Αυτή η φράση ακουγόταν ψιθυριστά και με χαμηλωμένο το βλέμμα, για χρόνια. Μέχρι πρόσφατα άλλωστε ο όρος «γυναικοκτονία» ήταν αδόκιμος, ξεβόλευε, θύμωνε. Όλοι οι φόνοι γυναικών από άνδρες ήταν απλά «δολοφονίες».
Η ταινία «Femicidio»της Νίνας Μαρίας Πασχαλίδου λέει τα πράγματα με το όνομά τους. «Femicidio» ο τίτλος της, όπως είναι η ιταλική ορολογία, είναι όταν μια γυναίκα δολοφονείται από τον σύζυγό της.
Η νοοτροπία του μάτσο
Το φαινόμενο δεν έχει σύνορα και εκτείνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως το Νότο, όπου η παρουσία της μαφίας ενισχύει αυτές τις συμπεριφορές απέναντι στις γυναίκες, με τους άγραφους νόμους της βεντέτας, που πλήττει ειδικά τις γυναίκες της οικογένειας.
Από τις βόρειες πόλεις της Βιτσέντζα και της Βερόνα, μέχρι τις νότιες ακτές της Cava De Tireni και το νησί της Σικελίας, το «Femicidio» καταδύεται στην μισογυνική κουλτούρα της Ιταλίας και προσπαθεί να κατανοήσει την νοοτροπία του μάτσο που οδηγεί τους συζύγους, τους πρώην συντρόφους, τα αγόρια να δολοφονήσουν.

«Αυτό το σύστημα των πατριαρχικών κοινωνιών που συναντάμε στην Ιταλία αλλά και Ελλάδα, δεν αφορά μόνο τους άντρες αλλά και τις γυναίκες / Photo: Femicidio
Η κουβέντα μας με την Νίνα Μαρία Πασχαλίδου ξεκινά με την ιδέα της να καταπιαστεί με ένα τόσο ζόρικο θέμα και προχωράει στις ομοιότητες των κοινωνιών Ελλάδας και Ιταλίας, των παγιωμένων πεποιθήσεων της αντρικής κυριαρχίας και στον αριθμό των θυμάτων γυναικοκτονιών που δυστυχώς αυξάνεται και στις δύο χώρες.
in.gr